Arbeidsarts
Wat ga je doen?
De preventieadviseur-arbeidsarts heeft een breed takenpakket dat voornamelijk gericht is op preventie en het bevorderen van de gezondheid op de werkplek. De activiteiten kaderen zich in de welgekende wetgeving van de Codex over het welzijn op het werk. Hieronder zijn enkele van de belangrijkste taken:
- Gezondheidstoezicht: medische onderzoeken uitvoeren om te bepalen of medewerkers medisch geschikt zijn voor hun taken.
- Preventie van arbeidsongevallen en beroepsziekten: helpen bij het voorkomen van werkgerelateerde gezondheidsproblemen door risico's op de werkplek te analyseren en te inventariseren.
- Advies bij werkpostaanpassingen: advies geven over aanpassingen van de werkpost bij (tijdelijke) gezondheidsbeperkingen van medewerkers.
- Ondersteuning bij re-integratie: begeleiden van langdurig zieke medewerkers bij hun terugkeer naar het werk.
- Advies bij zwangerschap en lactatie: zorgen voor veilige werkomstandigheden voor zwangere medewerkers en medewerkers die borstvoeding geven aan hun pasgeboren baby's.
- Vaccinaties: zorgen voor verplichte en aanvullende vaccinaties bij beroepsrisico's.
- Psychosociale ondersteuning: helpen bij het voorkomen van werkgerelateerde stress en burn-out
De arbeidsarts werkt samen met een interdisciplinair team van bedrijfsverpleegkundigen en andere preventieadviseurs om een veilige en gezonde werkomgeving te waarborgen.
Wie zoeken we?
- Je bent een doctor in de genees-, heel- en verloskunde of arts, en hebt een bijkomende specialisatie als arbeidsarts.
- Een postgraduaat in de radioprotectie is wenselijk (eventueel nog te behalen).
- Je hebt praktische ervaring in de arbeidsgeneeskunde of een gerelateerd vakgebied.
- Je bent een enthousiaste en loyale collega, met verantwoordelijkheidszin en met goede communicatieve vaardigheden.
- Je neemt deel aan het georganiseerd wachtsysteem.
Wat mag je verwachten?
- Een uitdagende functie met veel verantwoordelijkheid in een universitaire setting
- Je job met impact gaat gepaard met een motiverend loonpakket en tal van extralegale voordelen zoals maaltijdcheques, een hospitalisatieverzekering en verzekering gewaarborgd inkomen.
- Work-lifebalance is voor ons van groot belang. Ga je voltijds bij ons aan de slag? Dan kan je genieten van 40 vakantiedagen.
- Als universitair ziekenhuis bieden we talloze opleidingsmogelijkheden om je talenten verder te ontwikkelen.
- We ontzorgen jou en je gezin met verschillende kinderopvangmogelijkheden en een ruime, gratis personeelsparking.
- Je kan gebruikmaken van een rijk aanbod aan gratis sportactiviteiten en -ondersteuning dankzij onze erkenning als Sportbedrijf.
- Als topper in jouw vakgebied pas je perfect bij ons als Top Employer.
- En nog veel meer! Ontdek alle voordelen van werken bij het UZA hier.
Interesse om deel uit te maken van ons team?
Voor meer informatie over de functie kan je terecht bij dr Elke Coenen, hoofd interne dienst preventie-arbeidsgeneeskunde, op het nummer tel. 03 821 36 23, e-mail elke.coenen@uza.be.
Meer weten over de sollicitatieprocedure? Contacteer Kathleen Dekeirel, talent coördinator, op 03 821 38 99.